K. Porozmawiajmy teraz o szerszej polityce. Niedawno miały miejsce wybory uzupełniające w USA. W mediach dyskutowano, kto wygra republikanie, czy demokraci i jaki to będzie miało wpływ na wojnę w Ukrainie? Nie uważasz, że logika wielkiej polityki może być pomocna przy zrozumieniu naszych wewnętrznych problemów?
Kategoria: Dialog
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXII
K. PiS już rządzi kilka lat, a jak dotychczas nie zmieniono tego modelu nauczania historii. Dlaczego?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXI
K. Dlaczego Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność” nie ustosunkowała się pozytywnie do wniosku o przywrócenie legalnej wykład ustaw?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXX
K. Postawiłeś dość zaskakujące pytanie – komu służy rozwój nauk prawnych? Rzecz jasna społeczeństwu!
TMN. Niestety, mam w tym zakresie bardzo poważne wątpliwości. Nie zawaham się nawet postawić tezy i udowodnić, że mamy do czynienia z samograjem prawniczym!
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXIX
K. Z tą krytyką przykładu obozu koncentracyjnego to bym się nie zgodził. Sam przecież mówiłeś, że do Czytelników trafiają niekiedy różne argumenty, to może taki wypowiedziany z grubej rury otworzy im oczy?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXVIII
K. Rozważania nasze nie napawają optymizmem. Skąd wobec tego czerpiesz impuls do dalszej działalności edukacyjnej na blogu?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXVII
K. Z ostatniej naszej rozmowy wynika prosty wniosek, że działalność edukacyjno-uświadamiająca, to jest w gruncie rzeczy syzyfowa praca.
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXVI
K. Nie powiesz chyba, że wybitny profesor nauk prawnych, słuchając wypowiedzi przedstawicieli opozycji nie byłby w stanie zrozumieć, błędnych, nielogicznych sformułowań?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXV
K. Czy mógłbyś przybliżyć myśl o błędzie słuchania czy oglądania jednokierunkowo nastawionych mediów? Przecież każdy ma jakieś upodobania i w sposób naturalny ogląda, czy słucha tego, co go interesuje.
TMN. W taki sposób można podchodzić np. do słuchania muzyki i to jest naturalne. W przypadku pozyskiwania wiedzy na temat wielkiej polityki tak postępować nie wolno.
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXIV
K. Co można zrobić, aby ten węzeł gordyjski, w którym się znajdujemy we wspólnocie europejskiej rozwiązać?