K. Stoimy w obliczu ogromnych przemian na świecie, zwłaszcza kulturowych. Jak się odnosisz do nich, jako przedstawiciel starszego, doświadczonego pokolenia?
Kategoria: Dialog
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXIX
K. Kontynuujmy wpływ strachu na nasze zachowania. Rozumiem, że podobnie podchodzisz do szczepionki na koronawirusa?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXVIII
K. Uważasz zatem, że przed kolejnymi wyborami do Parlamentu Europejskiego nic się nie poprawi?
TMN. Jestem raczej pesymistą.
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXVII
K. Nie wyczerpaliśmy tematu w zakresie oceny słuszności wyboru USA, jako głównego naszego sojusznika i dostarczyciela broni. Dlaczego nie postawić na Francję, Anglię czy Niemcy, w końcu bliższe nam europejskie kraje?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXVI
K. Z tego, co powiedziałeś bogaty, chce być bardziej bogaty, średnio zamożny bardziej zamożnym, a biedny, zamożnym. Wszyscy, a co najmniej przytłaczająca większość ludzi dba o swój interes indywidualny, co jest zrozumiałe. Nie pojmuję jednak, dlaczego przy urnie wyborczej, część z nich postępuje sprzecznie z własnym, osobistym interesem?
TMN. Działają niestety ogłupiające mechanizmy medialne.
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXV
K. Przejdźmy do bieżących zdarzeń, które mogą mieć wpływ na naszą gospodarkę i tym samym na byt społeczeństwa. Trwa walka o pozyskanie należnych funduszy unijnych i w tym celu uchwalono ustawę upoważniającą sędziego do kwestionowania bezstronności innego sędziego. Co o tym sadzisz?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXIV
K. Bardzo łatwo tłumaczysz skomplikowane zjawiska, to może powiesz, czy Polska słusznie postawiła na sojusz z USA, zamiast na ściślejszą współpracę z Unią Europejską?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXIII
K. Porozmawiajmy teraz o szerszej polityce. Niedawno miały miejsce wybory uzupełniające w USA. W mediach dyskutowano, kto wygra republikanie, czy demokraci i jaki to będzie miało wpływ na wojnę w Ukrainie? Nie uważasz, że logika wielkiej polityki może być pomocna przy zrozumieniu naszych wewnętrznych problemów?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXII
K. PiS już rządzi kilka lat, a jak dotychczas nie zmieniono tego modelu nauczania historii. Dlaczego?
DIALOG KONSTRUKTYWNY XXXI
K. Dlaczego Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność” nie ustosunkowała się pozytywnie do wniosku o przywrócenie legalnej wykład ustaw?